jueves, 26 de junio de 2025

26 juny 2025 (2) Radio Nacional Radio 4 (link entrevista) (opinió)

 

26 juny 2025 



El pla B

Robert Manrique: “Ja que he sobreviscut, ha de ser per alguna cosa, no és per continuar fent el que feia com si no hagués passat res”

Una vida dedicada a la defensa dels drets de les víctimes del terrorisme

Link:

https://www.rtve.es/play/audios/el-pla-b/pla-robert-manrique-ja-he-sobreviscut-ser-per-alguna-cosa-no-per-continuar-fent-feia-com-si-no-hagues-passat-res/16640645/

Robert Manrique, amb 24 anys, va ser una de les víctimes de l’atemptat d’ETA a l’Hipercor de Barcelona, del 19 de juny del 1987, ara fa 38 anys. Manrique tenia torn fix de matins, però un company li va demanar un canvi puntual de torn. Amb l’esclat de la bomba, Robert va sortir amb diverses parts del cos cremades i va haver de passar quatre vegades per quiròfan.

A més, a causa d’una complicació per unes agulles contaminades, va haver de deixar de treballar com a carnisser al mercat. A partir d’aleshores, es va dedicar a l’ajuda i assessorament de les víctimes, inclosos els familiars, del terrorisme.

En l’atemptat de l’Hipercor de Barcelona va haver-hi 21 víctimes i 45 ferits greus. Es considera l’atac més greu del grup ETA.

Rebem a El Pla B en Robert Manrique per fer una introspecció en el seu testimoni. La conversa comença amb el canvi de la perspectiva del terrorisme, per part de les noves generacions i les noves formes que han sorgit de terrorisme. Manrique posa sobre la taula la instrumentalització política que es fa de les víctimes i, de vegades, per part de les mateixes víctimes, posició de la qual ell s’allunya completament.

Amb en Toni Marin, també parla del perdó i dels efectes pel pas del temps i assegura que accepta el que li ha passat perquè li ha servit per ajudar a molta més gent.

Opinió:

Nomès afegir aixó, perque no várem tenir temps de parlar-ne a l’entrevista…

PONT SOBRE AIGÜES TURBULENTES

Quan estiguis cansat

Sentint-te petit

Quan tinguis llàgrimes als ulls

Te les eixugaré totes

Estic al teu costat

Oh, quan els temps es posen difícils

I no es poden trobar amics

Com un pont sobre aigües turbulentes

M'estiraré

Com un pont sobre aigües turbulentes

M'estiraré

Quan estiguis abatut i fora

Quan siguis al carrer

Quan el vespre caigui tan fort

Et consolaré

Prendré la teva part

Oh, quan arribi la foscor

I el dolor sigui per tot arreu

Com un pont sobre aigües turbulentes

M'estiraré

Com un pont sobre aigües turbulentes

M'estiraré

Navega, noia platejada

Navega, passa

Ha arribat el teu moment de brillar

Tots els teus somnis són de camí

Mira com brillen

Oh, si necessites un amic

Navego just darrere teu

Com un pont sobre aigües turbulentes

T'alleujaré la ment

Com un pont sobre aigües turbulentes

T'alleujaré la ment

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario