domingo, 9 de octubre de 2011

1 marzo 1996 (aprox.) La Razón (revista AVT)


1 marzo 1996 (aprox)
Revisant les revistes de “La razón” que en Robert encara guarda en el seu extens arxiu (no li falta cap dels quaranta números publicats) podem trobar infinitat de mencions on es reconeix la seva feina desenvolupada des de 1989 fins a 2002. Els responsables de fer aquest blog hem estat hores i hores, dies i dies, recopilant tota aquesta informació i ja sabem que el que està escrit queda per sempre. Un altre demostració de la tasca infatigable de en Robert la trobem en el número 24 corresponent al primer trimestre de 1996, quan es entrevistada una víctima de Terra Lliure que per les ferides rebudes va quedar amb una invalidesa absoluta. Ara, l’any 2011 es molt senzill per tothom fer arribar les opinions personals, només cal amagar-se al darrere de un nick en qualsevol forum o obrir un blog a Internet, malgrat que hi hagin certs personatges que sota la denominació de “víctima del terrorisme” utilitzin els blogs per dir veritables bestieses. Aquest no es el cas d’en Robert. Però sempre queen en l’aire certes preguntes... on eren tots aquests quan a la dècada del 80 i 90 les coses eren tan difícils per les víctimes? Potser estaven amagats, muntant empreses, dedicant el seu temps a guanyar diners sense importar-los gens ni mica la resta de víctimes?

No es el cas de Maria del Carmen Pérez, la víctima entrevistada al 1996. A banda de la situació jurídica envers als autors de l’atemptat, explica la seva situació personal i el seu agraïment a qui de veritat el mereix. Aquest es un extracte de les seves declaracions:

“lo mio era tan evidente que hasta los propios médicos que me atendían me animaban a seguir luchando para que se me reconociera el estado de invalidez en el que me dejó el atentado. Pero todo se me puso tan mal que si no hubiera sido por la Asociación Víctimas del Terrorismo hubiera renunciado a seguir peleando por la pensión de invalidez. Si lo he conseguido ha sido gracias a ellos que se han molestado en hacer mil y una gestión y me han apoyado en todo. Bueno, lo de la AVT es una cosa que no tengo palabras de agradecimiento....”

Finalmente, Mari Carmen se deshace en elogios hacia el delegado de la AVT en Cataluña, Roberto Manrique, “en todo momento me ayuda, me llama, siempre preocupado. Es una bellísima persona, muy comprensiva, y hay pocas así”. Y tiene un recuerdo muy cariñoso para los médicos que le han ayudado: los doctores Llusá y Castellanos y para la doctora Hidalgo: “Son estupendos”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario