martes, 8 de noviembre de 2022

04 novembre 2022 Vilaweb (opinió)

04 novembre 2022 


 

L’ANC i el CxR organitzaran l’acte sobre el 17-A que va cancel·lar la delegació de la Generalitat a la UE

Fonts del Departament d'Acció Exterior van explicar que la cancel·lació d'un acte previst és normal en moments de relleu

L’ANC i el Consell de la República han coordinat un acte a Brussel·les per a tractar les incògnites dels atemptats del 17-A el 17 de novembre. En un principi, s’havia de fer a la delegació de la Generalitat a la Unió Europea, però el seu delegat, Ignasi Centelles, s’hi va oposar. La nova ubicació és el Press Club de la capital belga.

Segons que va saber VilaWeb, el motiu de la cancel·lació era que el nou equip directiu de la delegació no volia que el primer acte que organitzessin fos aquest, sinó una altra qüestió de l’agenda política de la nova delegació. Fonts del Departament d’Acció Exterior van explicar que la cancel·lació d’un acte previst és normal en moments de relleu.

L’acte l’havia organitzat l’antic delegat, Gorka Knörr, amb el títol “The right to the truth and terrorist attacks defining boundaries”. Hi participarà Jaume Alonso-Cuevillas, advocat de la família del Xavi Martínez, el nen de tres anys assassinat a la Rambla, i diputat de Junts; i Nico Krisch, catedràtic de Dret Internacional.

Opinió:

Molta gent me ha preguntat en els adarrers díes qué en pensó del fet de que s’hagi cancel·lat l’acte per parlar sobre els dubtes que planegen en relació als atemptats de l’agost de 2017 a Catalunya.

I, sincerament, tinc que dir que de totes les persones de diferents gremis amb las que he parlat divendres i al cap de semana, la opinió que més m’interessa es la dels propis afectats… i cap ni un de ells me ha dit que no volgui saber, fins al final, qué es va fer malament amb l’objectiu de  que no torni a succeïr…

Em quedo amb aquesta opinió de “les” víctimes de aquests atemptats. I saben per què? Doncs perquè quan vaig patir l’atemptat a Hipercor també vaig ser una de les víctimes que varem decidir anar fins al final i portar a l’Estat als tribunals sota la acusació de “mal funcionament dels Cossos i Forçes de Seguretat el día de l’atemptat”.

I saben cóm va acabar la cosa? Varem guanyar.

I quan un jutge, al 2015, em va dir a Madrid que “la sentencia que le ganásteis al Estado después de Hipercor jamás la ganaríais ahora”, va ser el moment en el que vaig tenir la absoluta seguretat de que els drets que corresponen a qualsevol ciutadà víctima de un delicte a conèixer la la veritat mai serán senzills de assolir.

Se m’entén?

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario