miércoles, 23 de octubre de 2013

23 octubre 2013 (2) RAC-1 Entrevista "El Mon a RAC-1" (enllaç)

23 octubre 2013 


RAC-1 Programa “El Mon a RAC-1” amb Jordi Basté






L’expresident de l’Associació Catalana de Víctimes d’Organitzacions Terroristes i víctima de l’atemptat d’Hipercor, Roberto Manrique, està a favor que Catalunya pugui convocar una consulta. Assegura que “tothom” té dret a decidir: “Com si Extremadura demana la independència. Que la demani, però que no mati”. D’altra banda, Manrique reconeix que li fa mal la decisió del Tribunal d’Estrasburg de tombar la doctrina Parot, però la respecta, i carrega contra l’AVT per la manifestació convocada per diumenge.

Manrique ha dit que:

- “Tothom té dret a parlar, opinar o dir el que vol fer. Com si Extremadura demana la independència. Que la demani, però que no mati. Tothom pot demanar el que vulgui. Però si has de matar algú per demanar o exigir, ja estàs perdent les raons.”

- [Sobre la decisió del Tribunal d'Estrasburg de tombar la doctrina Parot] “Em fa mal, però jurídicament es veia a venir.”

- “Exigeixo que la llei es compleixi sempre. Si no m’agrada, l’haig d’acatar.”

- “El responsable de tot això és Franco, perquè la llei és del 1973. Com que amb aquesta llei es jutgen els atemptats fins al 1995, ens agradi o no, qui vulgui reclamar que vagi al Valle de los Caídos, que piqui pedra i que demani explicacions a Franco, i no a la resta de polítics que només estan complint la llei.”

- “A mi no em venia de gust [reunir-me amb Rafael Caride], però entenc que s’havia de fer per fomentar aquesta via de terroristes que estan abandonant ETA i s’estan enfrontant als seus companys. L’objectiu d’aquella trobada era aconseguir que ningú més hagi de passar pel que hem de passar les víctimes. Mai va ser una trobada amistosa, en cap moment vaig tenir contacte físic amb ell. M’hauria fet fàstic tocar la mà d’un assassí de 24 persones a Catalunya.”

- “Jo sé d’una altra persona que sí que li va estrènyer la mà dues vegades. Li va donar la mà a qui em va voler matar a mi i va matar 24 persones, malgrat que ara diu que tot això de la doctrina Parot és una vergonya. No deu ser tanta vergonya si va saludar aquesta persona en entrar i sortir.”

- “Com es pot muntar una manifestació sense preguntar l’opinió de les víctimes? A mi, ningú m’ha demanat res per parlar en nom meu. Jo no vull formar part d’un lobby polític. No es pot utilitzar les víctimes per fer política.”

- “L’administració podria fer més per a les víctimes. La societat ha fet molt per a les víctimes.”

- “Em fa neguit saber que la preocupació vital de moltes associacions és la doctrina Parot i preparen una manifestació diumenge, i a ningú li preocupa saber què passa amb els fetus que no estan reconeguts com a víctimes del terrorisme, quan el ministre diu que la vida comença en el moment de la concepció.”

No hay comentarios:

Publicar un comentario