El 4 d’abril es va fer a Madrid el judici contra els acusats de pertànyer a Terra Lliure. Com a delegat a Catalunya en Robert Manrique tenia que coordinar tots els aspectes que tinguessin a veure amb els judicis que es fessin a l’Audiència Nacional per atemptats perpetrats a Catalunya. Evidentment, com que els judicis per delictes terroristes sempre es celebren a Madrid calia que algú acompanyés a les víctimes per encarregar-se de qualsevol qüestió: des de la temàtica dels medis de comunicació a l’assessorament personal. Un cop mes tenia que estar amb les víctimes i no només amb les víctimes de ETA. Amb aquest motiu en el número 21 de la revista “La razón” apareixia aquesta noticia:
Las víctimas de la banda criminal se sienten indefensas
El fiscal pide la remisión de condena para nueve procesados de Terra Lliure
El fiscal de la Audiencia Nacional Jesús Santos ha solicitado la remisión de condena para nueve de los veinticinco procesados por pertenecer a la banda criminal Terra Lliure que fueron juzgados el pasado mes de abril. Santos, que en principio pedía 276 años de prisión, aseguró que “asistimos al final de Terra Lliure y se pueden ver con buenos ojos ciertas actitudes de los procesados”, ya que algunos de ellos se acogieron a las medidas de reinserción tras renunciar a la “lucha armada”.
Aunque la organización independentista catalana ha ocasionado una víctima mortal y numerosos heridos, el fiscal pidió que se apliquen los mecanismos previstos en el Código Penal de forma que éstos no tengan que entrfar en prisión.
El delegado de la Asociación Víctimas del Terrorismo en Cataluña, Roberto Manrique, y dos víctimas de un atentado contra una oficina del Inem en Barcelona, Mª Carmen Pérez Buj y Luisa Ruiz Arellano, asistieron al macrojuicio para dejar constancia de su situación de “desamparo” e “indefensión”, y afirmaron que “sólo queremos que se haga justicia”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario