miércoles, 30 de agosto de 2017

30 agosto 2017 (6) ARA

30 agost 2017 Ara

Sí que tenen por! 
Els venedors de la Rambla que van viure l’atemptat agraeixen que es retirin ja les espelmes

Els venedors de la Rambla es divideixen en dos tipus: els que van viure la tragèdia i els que no. “I esclar que tinc por! Cada cop que passa l’escombriaire i fa soroll em giro d’un salt. Suposo que amb el temps ho superaré...”, diu en Miquel, que té una parada de souvenirs a la Rambla. Ell hi era. “Fins al dia de l’atemptat, per treballar posava sempre la ràdio, però ara ja no. No tinc ganes de soroll”, lamenta la Susana, que també ven souvenirs una mica més amunt. Ella també hi era. “Ens va tirar mitja parada a terra però no ens va passar per sobre perquè volia seguir atropellant”, aclareix. José Moya ven cactus davant de la Boqueria: “Em va passar a un pam. I ni la vaig veure venir. Em vaig salvar perquè encara no havia arribat el meu moment”, diu. Ell diu que no té por, però que està molt trist. Qui també es va salvar per poc és en Humayun, que ven ventalls, en aquest cas sense parada. Va veure venir la furgoneta i la va poder esquivar.
Els serveis de neteja de l’Ajuntament de Barcelona van retirar ahir les últimes espelmes i les diferents ofrenes que la gent ha anat deixant aquests dies. Tot i així, encara sobreviuen alguns cartells que reivindiquen el “No tinc por”, el clam que van fer els barcelonins contra el terror. Després de preguntar entre els ramblers, queda clar que aquest crit és una reivindicació necessària però falsa. La Rambla té por. Almenys els que van viure l’atemptat.
Demà es compliran dues setmanes del dia que encara martiritza els comerciants que van veure l’horror. La retirada de les espelmes els dona ànims. “Quan es buida la botiga i veig davant meu aquell coi d’espelmes... i està bé, perquè és una cosa popular, però els psicòlegs ens diuen que hem de girar full i amb tot allò allà és impossible”, protesta un quiosquer que prefereix no dir el seu nom perquè està fart dels periodistes.
Tant per als turistes com per als autòctons, és impossible trepitjar la Rambla i no imaginar aquella furgoneta blanca fent ziga-zagues durant 600 metres per atropellar el màxim nombre de persones. Però la Rambla lluita per intentar oblidar.
Els primers dies estava ple de barcelonins. Hi havia tants catalans com turistes”, diu en Miquel. “Però avui ja no se’n veuen”, lamenta. La por segueix present però potser sí que, a poc a poc, la Rambla torna a la normalitat.
Concert a Ripoll contra el terrorisme

Ripoll celebrarà dissabte a les 22 h un concert contra el terrorisme. El presentarà Mònica Terribas i hi actuaran Marina Rossell, Marc Parrot, Feliu Ventura i Gossos, segons va informar ahir l’alcalde del municipi, Jordi Munell. “Des del bressol de Catalunya volem llançar un compromís per la pau amb la música com a cant universal per a la integració i un futur millor”, va dir. Es tracta d’una actuació musical organitzada per les entitats de Ripoll, amb la col·laboració de l’Ajuntament. El concert es farà a la plaça del Monestir, on dissabte passat més de 3.000 ciutadans es van manifestar contra el terrorisme. Tot i que en un principi s’havia anunciat la presència de Lluís Llach, el cantant va aclarir que té un compromís previ.

No hay comentarios:

Publicar un comentario